Monday, December 1, 2008

Layout & Eliahna in de ban van Sinterklaas.

Eliahna (ze wordt 5 december 3) is helemaal in de ban van Sinterklaas & Zwarte pieten. Toen ze ze voor het eerst op tv zag was ze wel wat huiverig (hij ziet er toch best streng uit, die lieve goede Sint ;-)) ze vroeg aan me, 'Mama, is Sinterklaas boos?' Waarop ik antwoordde 'Nee, Sinterklaas is niet boos, hij is heel aardig en alle kindjes krijgen cadeautjes van Sinterklaas.' Toen vroeg zij; 'En de zwarte pieten dan? Zijn ze ook aardig? Gaan ze mij geen pijn doen?' Waarop ik weer antwoordde; 'Zwarte pieten doen niemand pijn, ze zijn heel lief en geven pepernoten aan alle kindjes'.
Toen we naar de intocht van Sinterklaas gingen en ze van allemaal zwarte pieten pepernoten toegestopt kreeg was haar angst helemaal verdwenen. Als ze de Sint of pieten op tv ziet wordt ze helemaal blij, ook als ze ergens een plaatje van ze ziet roept ze; kijk mama, zwarte piet!! De dagen dat ze haar schoentje zet, zingt ze een liedje en gaat slapen, als ze dan wakker wordt is ze helemaal blij en verbaasd ('HUHHH..??? MAMA, MAMA, SINTERKLAAS IS GEWEEST!!!), doet een vreugde dansje en roept 'Dank u Sinterklaas!
De magische Sinterklaas tijd is voor mij altijd al 1 van de fijnste tijden van het jaar geweest en nu het voor Eliahna ook is begonnen en ze er bewust mee bezig is, wordt het alleen maar fijner. Jammer dat het zo snel voorbij is..
Deze geweldige foto van Eliahna met een Piet wilde ik jullie niet onthouden. Zijn ze niet schattig samen?



















En een LO die ik heb gemaakt naar aanleiding van de November sketch op het gezellige Scrapsite Forum:

















No comments: